Post Production

Updated: Apr 17

Όπως οι περισσότερες θέσεις εργασίας, έτσι και στην βιομηχανία της ψυχαγωγίας, υπάρχουν σύνθετες καταστάσεις.


Το στάδιο μετά τη παραγωγή ή αλλιώς post-production, είναι μία από τις πιο απαιτητικές στην βιομηχανία του θεάματος. Οι περισσότεροι άνθρωποι ακόμα και στο Χόλιγουντ δεν περπατάνε με ψηλά την μύτη, ελπίζοντας να είναι το επόμενο ταλέντο πίσω από την διοίκηση μιας ομάδας post-production. Αντιθέτως είναι παθιασμένη με την μυθοπλασία και την ατμόσφαιρα της τέχνης. Αν είσαι παθιασμένος και εξετάζεις το ενδεχόμενο μιας καριέρας στο post-production, εδώ είναι μερικές δυσκολίες που θα σε κάνουν να το σκεφτείς ξανά.


Χρειάζεσαι ένα σταθερό πρόγραμμα εργασίας.

Πάντα μπορείς να βάλεις σε καλό ρυθμό την ροή των εργασιών σου, παράλληλα πρέπει να είσαι αρκετά τυχερός και η εκπομπή που ανέλαβες, να έχει μεγάλη διάρκεια. Να είσαι έτοιμος για συχνές αναποδιές που θα σε κρατήσουν βράδυ ή θα σε φέρουν νωρίς το πρωί στο γραφείο.


Η δημοσιότητα δεν είναι κομμάτι της προσωπικότητάς σου.

Είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι του μοντάζ και γενικότερα του σταδίου της μετα-παραγωγής, είναι οι αφανείς εργάτες της ψυχαγωγίας. Λίγες είναι οι εξαιρέσεις, όπως στον σκηνοθέτη και κάποιες σπάνιες φορές στον καλλιτέχνη οπτικών εφέ, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν ιδέα τι συμβαίνει στη μετα-παραγωγή.


Δεν είσαι των υπολογιστών και της τεχνολογίας.


Ο Τζείμς Κάμερον σε ένα από τα πλατό του “Avatar” κατά την διάρκεια των γυρισμάτων.

H παραγωγή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την υψηλή τεχνολογία. Όταν οι πρωτοπόροι όπως ο Τζέιμς Κάμερον ή ο Πίτερ Τζάκσον, πιέζουν τα όρια του post-production, εάν δεν έχεις μια επάρκεια και το πάθος για την εξέλιξη, δεν είναι για εσένα.





Θέλεις μια φυσιολογική ζωή.

Η πλειοψηφία των παραγωγών γίνεται σε σκοτεινά δωμάτια, χωρίς παράθυρα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Πολλοί από τους ανθρώπους μετά τις ώρες εργασίας, έχουν δραστήρια ζωή, όπως ποδηλασία, πεζοπορία, χορό και ασχολούνται με το μαύρισμά τους, κάποια ηλιόλουστα Σαββατοκύριακα.


Δεν τα πας καλά με τις προθεσμίες.

Οι προθεσμίες είναι το παν. Μπορεί να αρχίσει η προ-παραγωγή (pre-production) πάλι από το μηδέν. Μπορεί να παραταθούν κάποιες μέρες τα γυρίσματα. Η ημερομηνία κυκλοφορίας όμως, θα μείνει άθικτη. Κουράγιο.!


Απόσπασα του storyboard μιας ταινίας.

Δεν είσαι καλός στο αυτοσχεδιασμό.

Οι άνθρωποι του post-production έχουν μια δικιά τους σύνδεση με το νόμο του Μέρφι. Τα πράγματα σπάνια πάνε όπως έχουν προγραμματιστεί, αλλά η παράσταση πρέπει να συνεχιστεί. Παίρνεις βαθιά ανάσα, σφίγγεις τα δόντια, αυτοσχεδιάζεις και έχεις πάντα αποθέματα για να φτάσεις στη λύση.


Δεν έχεις αίσθηση μιας ιστορίας και της πλοκής της.

Οι δάσκαλοι σεναρίου συνηθίζετε να λένε: “Υπάρχουν τρεις ταινίες, μια που γράφετε, μια που κινηματογραφείται, και μια που επεξεργάζεται”. Πρέπει να έχεις κατανοήσει, την δύναμη που έχεις στο στάδιο της επεξεργασίας. Το μοντάζ είναι η τελευταία ευκαιρία για να χτίσεις την ιστορία πριν προβληθεί.



Όπως οι περισσότερες θέσεις εργασίας, έτσι και στην βιομηχανία του θεάματος, μια θέσεις στη παραγωγή δεν είναι για όλους. Αλλά τίποτα δεν αξίζει τον κόπο, αν είναι εύκολο.




Αν λοιπόν ταιριάζεις με τα περισσότερα από τα παρακάτω, πιστεύω ότι πρέπει να δώσεις μια ευκαιρία σε αυτό που σε οδηγεί να ακολουθήσεις, αυτό το κόσμο.


Σου αρέσει να είσαι ο αφανής ήρωας της Ψυχαγωγίας.

Πραγματοποιώντας σωτήριες μεθόδους για την διάσωση ενός κακού σχεδιασμού στο γύρισμα. Είσαι ο άνθρωπος πίσω από την φράση “θα το σώσουμε στο μοντάζ”. Δουλειά σου; να δώσεις μια λύση και να σώσεις το υλικό από την μετριότητα.



Σιχαίνεσαι το κώδικας ενδυμασίας στο γραφείο.

Όταν είσαι ο τελευταίος και πιο απαραίτητος τροχός της αμάξης, όταν είσαι αυτός που θα πρέπει να μεταμορφωθείς σε μεταμεσονύχτιο υπερήρωα για να παραδόσεις μια εργασία που έχει χαθεί από νωρίς κάθε χρονοδιάγραμμά της. Τότε κανένας νοήμον άνθρωπος στο γραφείο δεν θα σχολιάσει το κοντό παντελόνι και την σαγιονάρα.


Παίζεις με τα πιο τρελά παιχνίδια νέας τεχνολογίας.

Το στάδιο της παραγωγής είναι το πιο ζωηρό σε αλλαγές από οποιοδήποτε άλλο, της διαδικασίας του κινηματογράφου. Δεκαπέντε χρόνια πίσω κινηματογραφούσαμε σε φιλμ. Από τότε είχαμε την εξέλιξη του φιλμ με ψηφιακές τεχνικές, τις φωτογραφικές μηχανές, 3D, 4K και ποιος γνωρίζει που θα συνεχίσει. Σίγουρα, είναι πονοκέφαλος να μαθαίνεις τα νέα συστήματα και τις τεχνολογίες, αλλά είναι επίσης συναρπαστικό, έτσι δεν είναι;


The Lord of the Rings (2001)

Αυτό που κάνεις είναι ο πυρήνας συναισθημάτων στην ψυχαγωγίας.

Προσπάθησε να νιώσεις, τι θα ήταν «Ο Πόλεμος των άστρων» χωρίς την επική σύνθεση του Τζων Ουίλιαμ. Φαντάσου το Γκόλουμ της τριλογίας «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» ως animatronic κούκλα, σαν αυτές των δεινοσαύρων στα μουσεία ή έναν άντρα σε ένα πλαστικό κοστούμι. Ένα εξαίρετο σενάριο και μια καταπληκτική σκηνοθεσία είναι ασφαλώς απαραίτητα, αλλά ακόμα και το καλύτερο έργο στερείται συναισθημάτων, χωρίς τη μαγεία που προσθέτει το στάδιο της μετα-παραγωγής.


Είσαι ο πραγματικός συγγραφέας στην απόδοση.

Μια τυπική πρόοδο εργασίας ενός μοντέρ.

Μπορείς να αλλάξεις τελείως την ιστορία με κάποιες νέες εκδόσεις στο μοντάζ. Να ανατρέψεις τη καθιερωμένη πλοκή μιας αστυνομικής περιπέτειας με αλλαγές στην σειράς μερικών σκηνών. Αυτό ισχύει πολλαπλά για τη «πραγματικότητα» της τηλεόρασης, όπου οι μοντέρ κυριολεκτικά γράφουν εκ νέου ένα έργο με την δουλειά τους.



Γνωρίζεις την συνέχεια μιας τηλεοπτικής σειράς.

Μπορεί να εργαζόμαστε για την ψυχαγωγίας, αλλά είμαστε όλοι λάτρεις πολλών εκπομπών και κινηματογραφικών ταινιών. Το να εργαστείς σε μια επιτυχημένη σειρά και να έχεις την γνώση της πλοκής μήνες πριν, είναι όμορφο συναίσθημα…


Game of Thrones (2011)

"Αρκεί να μην αφήσεις να σου ξεφύγουν πολλά.!



Είσαι καθημερινά σε αμφισβήτηση της τεχνικής και της δημιουργικότητάς σου.

Όσο πιο δύσκολο είναι ένα έργο, τόσο πιο ικανοποιημένος θα βρεθείς. Ποτέ δεν θα βαρεθείς! Καθημερινά θα βρίσκεσαι σε εξέλιξη των τεχνικών σου γνώσεων, για να κάνεις το όραμα του έργου πραγματικότητα. Δεν θα συναντήσεις εύκολα αλλού την αίσθηση της σκέψης έξω από τα πλαίσια, που θα σε οδηγήσει τη τελευταία στιγμή στην λύση που σώζει την ήμερα σου.




Έχουμε την πολυτέλεια να είμαστε, ο ήρωας της ημέρας ή απλά ένας γάιδαρος όλη την ημέρα.

More information about me can be found on my about pageWant to work together? Got some feedback? Then please, by all means, get in touch. You can use this email address to send me a message, or ping me on Twitter, where you’re more likely to get a quick (and much shorter) response.

  • george Pavloudis LinkedIn profile
  • george Pavloudis YouTube profile
  • george Pavloudis Vimeo profile
  • george Pavloudis Twitter profile
  • george Pavloudis Instagram profile

Copyright © 2019. All rights reserved. Made with coffee & love in Greece.