Όπως οι περισσότερες θέσεις εργασίας, έτσι και στην βιομηχανία της ψυχαγωγίας, υπάρχουν σύνθετες καταστάσεις.
Το στάδιο μετά τη παραγωγή ή αλλιώς post-production, είναι μία από τις πιο απαιτητικές στην βιομηχανία του θεάματος. Οι περισσότεροι άνθρωποι ακόμα και στο Χόλιγουντ δεν περπατάνε με ψηλά την μύτη, ελπίζοντας να είναι το επόμενο ταλέντο πίσω από την διοίκηση μιας ομάδας post-production. Αντιθέτως είναι παθιασμένη με την μυθοπλασία και την ατμόσφαιρα της τέχνης. Αν είσαι παθιασμένος και εξετάζεις το ενδεχόμενο μιας καριέρας στο post-production, εδώ είναι μερικές δυσκολίες που θα σε κάνουν να το σκεφτείς ξανά.
Χρειάζεσαι ένα σταθερό πρόγραμμα εργασίας.
Πάντα μπορείς να βάλεις σε καλό ρυθμό την ροή των εργασιών σου, παράλληλα πρέπει να είσαι αρκετά τυχερός και το έργο που ανέλαβες, να έχει μεγάλη διάρκεια. Να είσαι έτοιμος για συχνές αναποδιές που θα σε κρατήσουν βράδυ ή θα σε φέρουν νωρίς το πρωί στο γραφείο.
Η δημοσιότητα δεν είναι κομμάτι της προσωπικότητάς σου.
Είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι του μοντάζ και γενικότερα του σταδίου της μετα-παραγωγής, είναι οι αφανείς εργάτες της ψυχαγωγίας. Λίγες είναι οι εξαιρέσεις, όπως στον σκηνοθέτη και κάποιες σπάνιες φορές στον καλλιτέχνη οπτικών εφέ, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν ιδέα τι συμβαίνει στη μετα-παραγωγή.
Δεν είσαι των υπολογιστών και της τεχνολογίας.
H παραγωγή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την υψηλή τεχνολογία. Όταν οι πρωτοπόροι όπως ο Τζέιμς Κάμερον ή ο Πίτερ Τζάκσον, πιέζουν τα όρια του post-production, εάν δεν έχεις μια επάρκεια και το πάθος για την εξέλιξη, δεν είναι για εσένα.
Θέλεις μια φυσιολογική ζωή.
Η πλειοψηφία των παραγωγών γίνεται σε σκοτεινά δωμάτια, χωρίς παράθυρα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Πολλοί από τους ανθρώπους μετά τις ώρες εργασίας, έχουν δραστήρια ζωή, όπως ποδηλασία, πεζοπορία, χορό και ασχολούνται με το μαύρισμά τους, κάποια ηλιόλουστα Σαββατοκύριακα.
Δεν τα πας καλά με τις προθεσμίες.
Οι προθεσμίες είναι το παν. Μπορεί να αρχίσει η προ-παραγωγή (pre-production) πάλι από το μηδέν. Μπορεί να παραταθούν μερικές μέρες τα γυρίσματα. Η ημερομηνία κυκλοφορίας όμως, θα μείνει άθικτη. Κουράγιο.!
Δεν είσαι καλός στο αυτοσχεδιασμό.
Οι άνθρωποι του post-production έχουν μια δικιά τους σύνδεση με το νόμο του Μέρφι. Τα πράγματα σπάνια πάνε όπως έχουν προγραμματιστεί, αλλά η παράσταση πρέπει να συνεχιστεί. Παίρνεις βαθιά ανάσα, σφίγγεις τα δόντια, αυτοσχεδιάζεις και έχεις πάντα αποθέματα για να φτάσεις στη λύση.
Δεν έχεις αίσθηση μιας ιστορίας και της πλοκής της.
Οι δάσκαλοι σεναρίου συνηθίζετε να λένε: “Υπάρχουν τρεις ταινίες, μια που γράφετε, μια που κινηματογραφείται και μια που πλάθεται στο μοντάζ”. Πρέπει να έχεις κατανοήσει, την δύναμη που έχεις στο στάδιο της επεξεργασίας. Το μοντάζ είναι η τελευταία ευκαιρία για να χτίσεις την ιστορία πριν προβληθεί.
Όπως οι περισσότερες θέσεις εργασίας, έτσι και στην βιομηχανία του θεάματος, μια θέσεις στη παραγωγή δεν είναι για όλους. Αλλά τίποτα δεν αξίζει τον κόπο, αν είναι εύκολο.
Αν λοιπόν ταιριάζεις με τα περισσότερα από τα παρακάτω, πιστεύω ότι πρέπει να δώσεις μια ευκαιρία σε αυτό που σε οδηγεί να ακολουθήσεις, αυτό το κόσμο.
Σου αρέσει να είσαι ο αφανής ήρωας της Ψυχαγωγίας.
Πραγματοποιώντας σωτήριες μεθόδους για την διάσωση ενός κακού σχεδιασμού στο γύρισμα. Είσαι ο άνθρωπος πίσω από την φράση “θα το σώσουμε στο μοντάζ”. Δουλειά σου; να δώσεις μια λύση και να σώσεις το υλικό από την μετριότητα.
Σιχαίνεσαι το κώδικας ενδυμασίας στο γραφείο.
Όταν είσαι το τελευταίο και πιο κρίσιμο γρανάζι της μηχανής, όταν χρειάζεται να μεταμορφωθείς σε μεταμεσονύχτιο υπερήρωα για να σώσεις μια εργασία που έχει ξεφύγει εντελώς από κάθε χρονοδιάγραμμα, τότε κανείς λογικός άνθρωπος στο γραφείο δεν πρόκειται να σχολιάσει το κοντό παντελόνι και τις σαγιονάρες σου.
Παίζεις με τα πιο τρελά παιχνίδια νέας τεχνολογίας.
Το στάδιο της παραγωγής είναι το πιο ζωηρό σε αλλαγές από οποιοδήποτε άλλο, της διαδικασίας του κινηματογράφου. Δεκαπέντε χρόνια πίσω κινηματογραφούσαμε σε φιλμ. Από τότε είχαμε την εξέλιξη του φιλμ με ψηφιακές τεχνικές, τις φωτογραφικές μηχανές, 3D, 4K και ποιος γνωρίζει που θα συνεχίσει. Σίγουρα, είναι πονοκέφαλος να μαθαίνεις τα νέα συστήματα και τις τεχνολογίες, αλλά είναι επίσης συναρπαστικό, έτσι δεν είναι;
Αυτό που κάνεις είναι ο πυρήνας συναισθημάτων στην ψυχαγωγίας.
Προσπάθησε να νιώσεις, τι θα ήταν «Ο Πόλεμος των άστρων» χωρίς την επική σύνθεση του Τζων Ουίλιαμ. Φαντάσου το Γκόλουμ της τριλογίας «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» ως animatronic κούκλα, σαν αυτές των δεινοσαύρων στα μουσεία ή έναν άντρα σε ένα πλαστικό κοστούμι. Ένα εξαίρετο σενάριο και μια καταπληκτική σκηνοθεσία είναι ασφαλώς απαραίτητα, αλλά ακόμα και το καλύτερο έργο στερείται συναισθημάτων, χωρίς τη μαγεία που προσθέτει το στάδιο της μετα-παραγωγής.
Είσαι ο πραγματικός συγγραφέας στην απόδοση.
Μπορείς να αλλάξεις τελείως την ιστορία με κάποιες νέες εκδόσεις στο μοντάζ. Να ανατρέψεις τη καθιερωμένη πλοκή μιας αστυνομικής περιπέτειας με αλλαγές στην σειράς μερικών σκηνών. Αυτό ισχύει πολλαπλά για τη «πραγματικότητα» της τηλεόρασης, όπου οι μοντέρ κυριολεκτικά γράφουν εκ νέου ένα έργο με την δουλειά τους.
Γνωρίζεις την συνέχεια μιας τηλεοπτικής σειράς.
Μπορεί να εργαζόμαστε για την ψυχαγωγίας, αλλά είμαστε όλοι λάτρεις πολλών εκπομπών και κινηματογραφικών ταινιών. Το να εργαστείς σε μια επιτυχημένη σειρά και να έχεις την γνώση της πλοκής μήνες πριν, είναι όμορφο συναίσθημα…
Αρκεί να μην αφήσεις να σου ξεφύγουν πολλά.!
Είσαι καθημερινά σε αμφισβήτηση της τεχνικής και της δημιουργικότητάς σου.
Όσο πιο δύσκολο είναι ένα έργο, τόσο πιο ικανοποιημένος θα βρεθείς. Ποτέ δεν θα βαρεθείς! Καθημερινά θα βρίσκεσαι σε εξέλιξη των τεχνικών σου γνώσεων, για να κάνεις το όραμα του έργου πραγματικότητα. Δεν θα συναντήσεις εύκολα αλλού την αίσθηση της σκέψης έξω από το πλαίσιο, που θα σε οδηγήσει τη τελευταία στιγμή στην λύση που σώζει την ημέρα σου.
Έχουμε την πολυτέλεια να είμαστε, ο ήρωας της ημέρας ή απλά ένας γάιδαρος όλη την ημέρα.
Comments