ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑ
Σε μεγάλο βαθμό το πρώτο μισό μέρος της ταινίας εξελίσσετε ως κωμωδία-δράμα, με συναρπαστικές σκηνές, από αφηγηματικής πλευράς.
Η οικογένεια Kim ζει σε ένα ημιυπόγειο και αγωνίζεται καθημερινά για την επιβίωσή της, αναλαμβάνουν ιδιόρρυθμες δουλειές για άμεσο -ίσως και μαύρο - χρήμα. Συναρμολογούν χάρτινες συσκευασίες για παράδοση πίτσας κατ'οίκον, χρησιμοποιούν ελεύθερα δίκτυα Wi-Fi από καταστήματα της γειτονιάς και για την καθαριότητα του σπιτιού τους χρησιμοποιούν καθαριστικά προϊόντα από τον δημόσιο καθαρισμό του δρόμου.
Ο Ki-woo, ο γιος της οικογένειας Kim, δέχεται να αντικαταστήσει τον φίλο του στα ιδιαίτερα μαθήματα που παραδίδει στην κόρη της πλούσιας οικογένειας Park. Επίσης λαμβάνει ως δώρο από τον φίλο του, μια πέτρα suseok. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, ο Ki-woo και η αδερφή του Ki-jung πλαστογραφούν τα απαραίτητα διαπιστευτήρια, για να μπορέσει η αδερφή του να πάρει την δουλειά, ως ένα είδος θεραπεύτριας μέσα από την τέχνη. Έτσι κάπως ξεκινά το σχέδιο διείσδυσης κάθε μέλος της οικογένειας Kim, στην κοινωνικά ανώτερη οικογένεια Park.
H Ki-jung αρχίζει να εργάζεται για στους Park με το πρόσχημα μίας δασκάλας θεραπείας της ψυχής, μέσα από την τέχνης και αναλαμβάνει τον ψυχικά τραυματισμένο γιο της οικογένειας. Ο Ki-taek, ο πατέρας της οικογένειας Kim, σύντομα θα εργάζεται ως προσωπικός οδηγός του Myeong-hoon, πατέρα της οικογένειας Park. Με χειρουργικές ενέργειες οι οικογένειας Kim θα ωθήσει τον Myeong-hoon στην απόλυση του προηγούμενου οδηγό του. Ομοίως, η Chung-sook, μητέρα της οικογένειας Kim, αντικαθιστά την Moon-gwang, την οικονόμο της οικογένειας Park, που έχει υπηρετήσει στο σπίτι περισσότερο από ό, τι έχει ζήσει εκεί η οικογένεια Park. Η οικονόμος Moon-gwang θεωρήθηκε ότι εξαπατά την οικογένεια Park, κρύβοντας τους μια επικίνδυνη ασθένειά της. Η πραγματική εξαπάτηση εκτελείτε για μια ακόμα φορά από τους Kims και έχει λειτουργεί άψογα.
H οικογένεια Kim είχε ολοκληρώσει την εξολοκλήρου διείσδυση στο σπίτι της οικογένειας Park και έχει εξοικειωθεί με την καθημερινότητα στο νοικοκυριό. Η χαμηλότερης κοινωνικής τάξης οικογένεια και ταλαντούχοι απατεώνες αρχίζουν να απολαμβάνουν όλο και περισσότερο αυτήν την τεχνητή ταυτότητα του πλούτου. Ώσπου δίχως να το αντιληφθούν παίρνουν το εύπορο σπίτι ως δικό τους, όταν ξαφνικά η οικογένεια Park αποφασίζει μια ολιγοήμερη εκδρομή… και τότε η πρώην οικονόμος Moon-gwang εμφανίζεται στo θυροτηλέφωνο. Από το σημείο αυτό, όλα αλλάζουν.
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε μια ανάλυση της ταινίας Parasite, κατευθείαν από τον σκηνοθέτη της Bong Joon-ho, δείτε τις σημειώσεις που δίνει για μερικές σκηνές και την εξήγηση της σημασίας των σκηνικών στοιχείων, όπως την πέτρα suseok ως πολιτιστικό στοιχείο στη Νότια Κορέα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑ
Στο μέσο της ταινίας, τα παράσιτα υφίστανται μια τεράστια συγκινησιακή μετατόπιση. Αυτό θα είναι το επίκεντρο της ανάλυσης μου για την ταινία Parasite.
Πώς άλλαξε τόσο εύκολα ο Bong Joon-ho μεταξύ κωμωδίας και θρίλερ; Στην πραγματικότητα το ύφος και το είδος δεν αλλάζουν μόνο μία φορά, αλλά κυμαίνονται συνεχώς μεταξύ των δύο σε όλη τη διάρκεια της σεκανς. Στην πραγματικότητα, οι αλλαγές συμβαίνουν τόσο γρήγορα που μας οδηγεί να την εξετάσουμε λεπτομερώς.
Για να το κάνουμε αυτό, θα χρησιμοποιήσουμε ένα είδος storyboard σε τρεις διαφάνειες, που απομονώνει τις βασικές στιγμές.
Μια ακραία και ασυνήθιστη συγκινησιακή μετατόπιση, θα μπορούσε εύκολα να απομακρύνει τον θεατή από την ιστορία της ταινίας, αλλά στα χέρια του Bong Joon-ho, όχι μόνο περνάει αβίαστα, αλλά ενισχύει εκπληκτικά κάθε μισό της ταινίας που προηγήθηκε ή ακολουθεί.
Η επιστροφή της Moon-Gwang στο σπίτι και η αποκάλυψη του μυστικού υπόγειου δωματίου, μας καθηλώνει ως θεατές και μας μεταφέρει σε ένα ματς από δράμα / κωμωδία στο πρώτο ημίχρονο σε θρίλερ / τραγωδία στο τελευταίο μισό.
Η Lee Jeong-eun, η οποία παίζει την Moon-Gwang, οικονόμος της οικογένεια Park, παρείχε την φωνή της για τον χαρακτήρα Okja, το εκπληκτικό χοίρο στην προηγούμενη ταινία του Bong Joon-ho.
ΤΟ ΕΝΟΡΧΗΣΤΩΜΕΝΟ ΧΑΟΣ
Ακολουθώντας τη μεγάλη στροφή, η ταινία συνεχίζει με πολύ πιο σκοτεινό ρυθμό μέχρι να ολοκληρωθεί. Στην ανάλυση της ταινίας, διαπιστώσαμε ότι, αν και ο ρυθμός και το ήθος αλλάζουν, τα θέματα που τίθενται παραμένουν συνεπή από το πρώτο μέρος της ταινίας στο δεύτερο και συνεχίζουν να αναπτύσσονται περαιτέρω καθώς προχωρά η ιστορία.
Η εκρηκτική γνωριμία μεταξύ των δυο οικογενειών κατώτερης τάξης, δηλαδή της Moon-gwang και του συζύγου της, με την οικογένεια Kim, ορίζουν μια νέα μάχη για την διεκδίκηση της μεταξύ τους ανώτερης σχέσης, και οι δυο οικογένειες έχουν σκοτεινά μυστικά, και αμφότεροι απειλούν να εκθέσουν τον άλλον στην ανώτερης τάξης οικογένεια Park, που παραμένουν επάνω από το δράμα, δίχως να το γνωρίζουν.
Η βία ξεσπά και η πέτρα suseok γίνεται το πρώτο όργανο βίας. Το αίμα χύνεται και οι θάνατοι ακολουθούν ο ένας τον άλλον στο πάρτι γενεθλίων του μικρότερου παιδιού της οικογένειας Park. Οι τρεις οικογένειες έχουν καταστραφεί από αυτή την έκρηξη βίας. Η οικογένεια Kim καταστρέφεται. Η Ki-jung σκοτώνεται, ο Ki-woo τραυματίζετε σοβαρά στον εγκέφαλο και ο Ki-taek αναγκάζεται να κρυφτεί, αφού λυγίζει και πράττει μια δολοφονία στο χάος της γιορτής των γενεθλίων του μικρού Park.
Προσοχή με την προβολή του παραπάνω οπτικοακουστικού υλικού, θα εκτεθείτε σε αρκετά spoiler, ως προς την πλοκή της ταινίας και το τέλος της ιστορία της.
Το τέλος της ταινίας Parasite, περιλαμβάνει μια συνέχεια του σχεδίου του γιου της οικογένειας Kim, να εργάζεται σκληρά, ώστε να αγοράσει το σπίτι κάτω από το οποίο τώρα, έχει κρυφτεί ο πατέρας του και να ενώσει ξανά την οικογένειά τους… αλλά αυτό το σχέδιο δεν είναι παρά μια φαντασία. Η πραγματική λήξη της ταινίας Parasite είναι πιο ζοφερή και δυστυχώς, πιο ρεαλιστική. Για να εξηγήσω το πραγματικό τέλος της ταινίας θα σταθώ στα λόγια του σκηνοθέτη της:
“You know and I know — we all know that this kid isn't going to be able to buy that house. I just felt that frankness was right for the film, even though it's sad."
«Το ξέρεις και το ξέρω. Γνωρίζουμε όλοι ότι αυτό το παιδί δεν πρόκειται ποτέ να είναι σε θέση να αγοράσει εκείνο το σπίτι. Μόλις το ένιωσα αυτό, η ειλικρίνεια ήταν σωστή κατεύθυνση για την ταινία, παρόλο που είναι λυπηρό."
Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ
« Ποια είναι η ταινία Parasite; »
Πραγματικά είναι πολλές οι απαντήσεις. Ξεκάθαρα όμως, η ταινία εξηγεί ότι «Το παράσιτο» αφορά την κοινωνική τάξη. Η κοινωνική τάξη και οι ανισότητές της είναι ο πρωταρχικός στόχος του κοινωνικού σχολιασμού εντός της ιστορία της.
Κάθε στοιχείο από την πέτρα suseok, την αρχιτεκτονική, τα ίδια τα ονόματα των οικογενειών, όλα συμβάλλουν σε αυτό το κεντρικό θέμα, σε αυτό το βασικό στόχο. Δεν είναι τυχαίο που οι πρωταγωνιστές της χαμηλότερης τάξης, έχουν το πιο κοινό επώνυμο στη Νότια Κορέα.
Η προσπάθεια για περαιτέρω ανάλυση της ταινίας έχει πολλά να δώσει. Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους η ταινία Parasite ήταν μια τεράστια επιτυχία σε όλο τον κόσμο, για το 2019, είναι τα θεμάτα και τα μηνύματα που υπηρέτησε. Πλουτος, τάξεις και κοινωνικές ανισότητες, τα οποία είναι πραγματικά παγκόσμια θέματα.
Το θέμα της κοινωνικής τάξης είναι ένα θέμα με το οποίο ο Bong Joon-ho έχει σαφή γοητεία. Σε όλες τις ταινίες του -σε κάποιο βαθμό- είναι στο βασικό θέμα.
Αρκετά πριν από την ταινία Parasite του 2019, το πιο έντονο κοινωνικό του σχόλιο σχετικά με την τάξη θα το διακρίνουμε από το πρώτο καρέ στην ταινία του Snowpiercer παραγωγής 2013, στην οποία βλέπουμε την κατώτερη τάξη να βρίσκεται στο πίσω πίσω μέρος ενός τρένου σε άθλιες συνθήκες, ενώ οι πλούσιοι ζούσαν μπροστά. Απο το 2013 είχαν μπει τα θεμέλια επιπέδων και αρχιτεκτονικού διαχωρισμού, στην ανάπτυξη της δράσης της ταινίας.
Comentários